Att vara förälder...!

2010-11-15, 17:07:41 / Kategori: Allmänt
Att vara förälder kan ju egentligen inte vara så himla lätt...
Och jag tror att det beror rätt mycket på hur jag som barn beter mig både mot mamma och pappa och andra.
Men även hur de beter sig mot mig.
För allt jag gör kan ju inte bara vara mitt fel hela tiden?!
Men jag förstår att det inte är lätt att vara förälder eftersom att det är ett rätt hårt jobb, men ni föräldrar har ju ända faktikst satt er i den där sitsen själva, det är ni som har valt det.
INTE vi barn! Ni kan inte skylla på oss för det är inte vårt fel att vi finns...

Att vara tonårsförälder måste ju vara ännu värre än att bara vara föräldrar.
Jag vet inte ens vilket jag tror är värst?!
Att vara tonårsförälder eller att vara tonåring?

Åhh...herregud...jag tänker för mycket!

Jag älskar mina föräldrar och det vet dem
men jag önskar att de bara skulle kunna lämna mig ifred!
Jag vill inte prata med de, jag orkar inte med dem..
Det är jobbigt nog att försöka ha ett liv utan att de ska va ivägen hela tiden...


F*CK OF LIFE!

Ronja



2010-11-21, 02:17:19 URL: http://touchmyheeart.blogg.se/

Ronja

Tror jag råkade slänga i väg en tomt kommentar, my bad!

Tänkte bara slänga in en snabb kommenter, att det är nästan jobbigare att vara tonåring är tonårsförälder, enlig min åsikt då ! .. För när man är "bara" tonågin vet man aldrig vad man ska göra, det är hela tiden stress hit och dit, all the time ! Men att få vara mamma så finns rutiner & planering man vet vad man ska göra , visst så finns stressen där med men inte på samma sätt. Sen så kan man sakna att "bara" vara tonåring. Men jag saknar det inte någonstans.

Tänkte bara lämna en åsikt :) !



2010-11-21, 02:20:04 URL: http://touchmyheeart.blogg.se/



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?